سئو برای Location-based Personalization

لوکال سئو Local seo چیست؟ آموزش بهبود سئو محلی + تکنیک

این کار علاوه بر کمک به گوگل برای تأیید جزئیات خاص کسب‌وکار، حتی می‌تواند یک بک لینک بالقوه برای دیده شدن در موتور جستجوی محلی ارائه دهد. بیش از 60 درصد از تمام جستجوهای گوگل، روی دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود و بهینه‌سازی موبایل برای سئو محلی بسیار مهم است. یک وب‌سایت سازگار با موبایل، نه تنها تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، بلکه شانس شما را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی محلی نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر بهینه‌سازی کلمات کلیدی، کسب‌وکارها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت آنها برای موبایل مناسب است، زیرا افراد بیشتری از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای جستجوی مشاغل محلی استفاده می‌کنند. داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل نه تنها برای تجربه کاربر مهم است، بلکه می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما نیز تأثیر بگذارد. تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی یک جزء حیاتی از هر استراتژی موفق سئو محلی است.

اگر شما می خواهید که در سئو محلی رتبه بالایی داشته باشید قطعاً به محتوایی بسیار با کیفیت نیاز خواهید داشت. او همچنین باور دارد که می توان این امر را به شرکت سئو دیگر برون سپاری کرد و به این ترتیب می توان وقت و هزینه کمتری صرف تولید بک لینک با کیفیت کرد. نکته مهمی که باید در این باره به خاطر داشته باشید این است که هنگام تولید بک لینک کیفیت و ارتباط سایتی که از آن لینک دریافت می کنید از نظر سئو بسیار مهم است. بنابراین علاوه بر بررسی میزان ارتباط سایت مبدا، به کیفیت آن نیز توجه کنید. اما اگر شرکتی در منطقه ای فعالیت می کند که شهر های اطراف آن فاقد پنانسیل جمعیت لازم برای تاسیس شعب در آنها می باشد. می توان به جای ایجاد صفحات فرود مختلف ساکنان کلیه مناطق جغرافیایی محدوده مد نظر را در یک صفحه از سایت هدف قرار داد.

ایجاد محتوای باکیفیت و متمرکز بر موضوعات محلی، می‌تواند باعث جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما و افزایش ارتباط شما در نتایج جستجوی محلی شود که این امیر به بهبود سئو محلی شما کمک می‌کند. پست‌های وبلاگی در مورد رویدادها، اخبار و موضوعات محلی بنویسید که به کسب‌وکار و مخاطبان هدف شما مرتبط است. برای بهینه‌سازی محتوای خود برای جستجوی محلی، کلمات کلیدی محلی و ارجاع به شهر یا منطقه خود را وارد کنید. لوکال سئو (Local SEO) بهینه‌سازی یک کسب‌وکار برای دیده شدن بهتر در نتایج جستجوی محلی و مکان‌محور است. لوکال سئو در بازاریابی دیجیتال، ضروری و مهم است کسب‌وکارها نباید و نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند.

نظرات مثبت مشتریان در گوگل مپ و سایر دایرکتوری‌های محلی، به اعتمادسازی با مشتریان جدید کمک می‌کند و به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک می‌کند. پس از مشتریان خود بخواهید که نظرات خود را در مورد کشب و کار شما بنویسند. علاوه بر افزایش تعداد مشتریان، سئو محلی به مشاغل کمک می‌کند تا اعتبار و شهرت خود را در منطقه افزایش دهند. حضور در نتایج بالای جستجوی محلی نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما فعال و معتبر است و به همین دلیل، اعتماد مشتریان به شما بیشتر می‌شود. در آخر هم، سئو محلی به کسب و کارها کمک می‌کند تا با رقبا در منطقه خود رقابت کنند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. حضور کسب و کار شما در بالای نتایج جستجو برای جذب مشتریان بالقوه شما لازم است، به خصوص اگر در سطح محلی رقابت می کنید.

دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. یکی از مهم‌ترین امکانات افرونه رنک مث قابلیت تنظیم سئو محلی است و به کسب و کارهای محلی مانند رستوران کمک می‌کند تا بتوانند خود را در گوگل به نتایج بالا برسانند. تصاویر باکیفیت و بهینه‌شده، به جذاب‌تر شدن پروفایل کسب‌وکار شما در گوگل مپ و سایر دایرکتوری‌های محلی کمک می‌کند. از کلمات کلیدی محلی در نام فایل‌های تصویر و تگ‌های alt استفاده کنید. حضور شما در این رویدادها به معرفی برندتان ختم می شود و احتمال دریافت بک لینک از سایر سایت های محلی را افزایش می دهد.

بهترین فرمت به نظر من فرمت JSON-LD هست چون گوگل این فرمت رو پیشنهاد کرده. برای مثال اگر کسی در شهر نکا یا بهشهر هم زندگی میکنه، میتونه از خدمات در محل استفاده کنه. یعنی نیرو در شهر بهشهر دارید یا با سفر به اون شهر، خدمات محلی ارائه می کنید. اگر سایت وردپرسی دارید از افزونه امتیازدهی ستاره‌ای kk برای این کار استفاده کنید. اگر می خواهید مشتریان و مخاطبان شما بتونن با شما تماس بگیرند، پس داشتن یک صفحه تماس با ما الزامیه.

یک وب‌سایت به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه می‌دهد.۴.‌ ۴۹٪ از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که حضور محلی قوی دارند. این حضور نشان‌دهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسب‌وکار شماست.۵.‌ ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسب‌وکارهای محلی است. با پیروی از این تکنیک‌های بهینه‌سازی روی صفحه برای SEO محلی، کسب‌وکارها می‌توانند شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی محلی و جذب مشتریان محلی بیشتر به وب‌سایت خود افزایش دهند. نتایج جستجوی محلی می‌توانند در قالب‌های مختلفی مانند بسته محلی، یاب محلی و نقشه گوگل ظاهر شوند. از سوی دیگر، گوگل مپ نمایشی بصری از نتایج جستجوی محلی، نمایش مکان کسب‌وکارها و اطلاعات اضافی مانند نظرات و عکس‌ها را ارائه می‌کند. سایتیشن بیلدینگ محلی مربوط به ذکر نام، آدرس، شماره تلفن و وبسایت کسب‌وکارها در سایت‌های شخص ثالث مانند پلتفرم‌های بررسی (Review Platforms) و سایت‌های دایرکتوری محلی است.

با تحلیل داده‌های مکانی، می‌توانید تبلیغات و محتوای متناسب با نیازهای مناطق خاص را ارائه دهید و تعاملات کاربر را افزایش دهید. Andrew Hagni می گوید که هنگامیکه برای یک مشتری کار سئو را انجام می دهد یک چک لیست سئو تهیه می کند. شما نیز اگر محتوای با کیفیتی تولید کنید موتورهای جستجو و مخاطبان برای شما ارزش بیشتری قائل خواهند بود. ارتباط میزان تطابق بین “کلمات کلیدی جستجو شده” و “محتوای نمایه ثبت شده در نمایه کسب و کار Google” است. اگر روی سئوی محلی تمرکز کنید، وقتی بر اساس «نام فروشگاه» یا «منطقه x نوع تسهیلات» جستجو می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که اطلاعات فروشگاه/مکانات شما مطابق شکل زیر در بالای صفحه نمایش داده شود. خلاصه این پستچرا SEO محلی برای مشاغل مهم است؟آشنایی با سئوی محلیانواع نتایج جستجوی...

هدف لوکال سئو، افزایش رتبه یک وب‌سایت برای جست‌وجوهای محلی مرتبط است که می‌تواند ترافیک و فروش بیشتری را برای مشاغل محلی به ارمغان آورد. گوگل معمولاً بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارت‌های یکسان تغییر می‌دهد تا برای هر منطقه، بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. به علاوه، برخی عبارت‌های جستجو شده در گوگل، باید به ازای هر منطقه جغرافیایی، متفاوت باشد. بهینه‌سازی On-Page یکی از جنبه‌های مهم SEO لوکال است که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری کسب کنند. با بهینه سازی محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی محلی، کسب و کارها می توانند دید خود را افزایش دهند و مشتریان محلی بیشتری را جذب کنند.

نه، حتی کسب‌وکارهایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند می‌توانند از سئو محلی بهره‌مند شوند. این استراتژی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوند و مخاطبان منطقه‌ای بیشتری جذب کنند. توضیحاتی برای کسب‌وکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند. از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه جغرافیایی خود استفاده کنید تا شانس دیده شدن در جستجوهای محلی را افزایش دهید. اما دقت کنید که توضیحات طبیعی باشد و از پر کردن غیرمنطقی کلمات کلیدی خودداری کنید. در سال 2024، تجارت‌ها با رقابت‌های شدیدی روبرو هستند و شخصی‌سازی مبتنی بر مکان یکی از راه‌حل‌های کلیدی برای بهبود تجربه کاربران و افزایش فروش است.

با آژانس دیجیتال مارکتینگ حافظ بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد مسیر موفقیت را برای خود تضمین کنید. سئوی محلی کمک می‌کند کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود. الگوریتم های گوگل بعد از بررسی مسافت و نزدیک بودن یک کسب و کار، آن را برای نمایش دادن به شما در اولویت قرار می دهند. جستجو با ذکر محل، بدون ذکر محل و با عبارت “نزدیک من یا near me”، سه روش انجام جستجوهای محلی از سوی کاربران است.

سئو محلی به شما کمک می‌کند تا در نتیجه جستجوی کاربرانی که در پی «کافه در هفت تیر» هستید ظاهر شوید و بدین ترتیب، به هدف‌‌تان دست پیدا کنید. محتوایی تولید کنید که نشان‌دهنده تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل‌اعتماد بودن (Trustworthiness) شما باشد. محتوای خود را با کلمات کلیدی محلی بهینه کنید و موضوعاتی را پوشش دهید که برای کاربران منطقه شما جذاب است. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. شخصی‌سازی مبتنی بر مکان می‌تواند نرخ تبدیل وب‌سایت‌ها را بهبود بخشد. با ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده و متناسب با مکان کاربران، احتمال خرید و تعامل آنها بیشتر خواهد شد.

برای برخی از مشتریان و خدمات خود نیز می‌توانید کد تخفیف‌های مخصوصی در نظر بگیرید تا نظرات مثبت کسب‌وکار خود را بیشتر و بیشتر کنید. این مورد کمی تخصصی‌تر از سایر موارد است؛ زیرا در این مورد باید باتوجه‌به عبارت‌های جست‌وجو شده توسط کاربران و مواردی که کاربران به دنبال آن هستند، محتواها و عنوان‌های محتواهای سایت خود را به‌روزرسانی و بهینه‌سازی کنید. هنگامی که کسب‌وکار خود را در لیست کسب‌وکارهای گوگل ثبت کنید، گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا نقشه کسب‌وکار خود را با استفاده از سرویس Google Maps در سایت خود امبد کنید. ثبت کسب‌وکار شما در لیست کسب‌وکارهای گوگل، موجب می‌شود تا ارتباط شما با مشتریان شما بیشتر شود. این کار موجب می‌شود تا هنگام سرچ توسط کاربر، کسب‌وکار شما به کاربران نمایش داده شوند.

آژانس ما با داشتن دپارتمان اختصاصی سئو و همکاری با بیش از ۳۰ متخصص سئو، هم مسیر رشد کسب‌وکارهای آنلاین شماست تا بیشتر و بیشتر دیده شوید. شما می‌توانید به‌منظور دریافت اعتبار بیشتر از سایر وب‌سایت‌های واقع شده در شهر خودتان یا وب‌سایت‌هایی که در درباره شهر شما می‌نویسند، درخواست کنید تا به وب‌سایت شما نیز لینک (Backlink) بدهند. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایل‌های هوشمند، کم‌کم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت.

تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. درمورد سایت ها نیز تقدیر نامه آنها عبارت خواهد بود از میزان انتشار مقالات آنها در فضای مجازی، بنابراین مهم است که همواره در سایت خود مقالات بروز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر تغییرات روز کاری منعکس نشود، ممکن است برخی از مشتریان بدون اطلاع از تعطیلات به فروشگاه بیایند.

در این زمان بهتر است کسب‌وکار به مشتریان پاسخ دهد و از آنها قدردانی کند. در عصر حاضر که جستجوی اطلاعات در اینترنت به امری روزمره تبدیل شده است، کسب‌وکارهای محلی برای دیده شدن و جذب مشتریان بیشتر، نیازمند استراتژی‌های خاصی هستند. سئو محلی یا لوکال سئو بر بهبود رتبه بندی و قابلیت مشاهده برای دستیابی به مخاطبان هدف در یک منطقه خاص جغرافیایی متمرکز است. این عامل بررسی می‌کند که چقدر اطلاعات کسب‌وکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دسته‌بندی‌های دقیق در Google Business Profile (GBP) می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافی‌شاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافی‌شاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافی‌شاپ تهران را هدف قرار دهید.

ازاین‌رو شما می‌توانید از کاربران یا مشتریان خود بخواهید که در صورت رضایت داشتن از خدمات و محصولات شما، نظرات خود را در صفحات اجتماعی، گوگل مپس و سایت شما ثبت کنند. هرچه بیشتر کاربران با آی‌پی‌ها و موقعیت مکانی‌های کسب‌وکار شما بیشتر برای شما نظر بگذارند، اعتبار سایت شما پیش گوگل بالاتر می‌رود و در نتیجه شما در لیست جست‌وجوهای کاربران بیشتر به نمایش درمی‌آیید. برای اینکه بتوانید سئو محلی یا لوکال سئو بهینه شده‌ای داشته باشید، ابتدا باید وب‌سایت سئو شده‌ای داشته باشید. برای خدمات سئو وب‌سایت می‌توانید از دپارتمان سئو آژانس اینو وی آس کمک بگیرید. گوگل از “نام سایت” برای کمک به کاربران در پیدا کردن وب سایت در نتایج جستجو استفاده می کند، در این قسمت نام وب سایت را خود را وارد کنید. لوکال فایندر Local Finder این بخش بعد از نتیجه گوگل مپ قرار دارد که با نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تماس، ساعت کاری و رتبه (با ستاره مشخص می‌شود) نمایش داده خواهد شد.

یکی از بهترین روش‌های بهبود تجربه کاربری، استفاده از محتوای پویا است. محتوای پویا بر اساس مکان کاربران تغییر می‌کند و باعث افزایش تعامل کاربران با وب‌سایت می‌شود. برای مثال، نمایش به‌روزرسانی‌های آب و هوا یا رویدادهای محلی می‌تواند تجربه کاربری بهتری ایجاد کند. استفاده از API‌های موقعیت جغرافیایی به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات مکانی کاربران را به دست آورید و بر اساس آن پیشنهادات مناسب ارائه کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا تجربه کاربری را بهبود بخشیده و محتوای شخصی‌سازی‌شده ارائه دهید. سئوی محلی شامل بهینه سازی وب سایت و حضور آنلاین شما برای جذب مشتریان محلی است.

این رستوران نیازی ندارد برای کاربرانی که در مشهد یا تهران به جستجوی رستوران می‌پردازند به نمایش دربیاید و حتی اگر برای آن‌ها نمایش داده شود هیچ فایده و سودی نخواهد داشت. گوگل با الگوریتم کبوتر این قابلیت را ایجاد کرده که کاربران با روشن کردن GPS دستگاه خود موقعیتشان را در اختیار گوگل قرار داده و اجازه دهند تا جستجوها بر اساس موقعیت آن‌ها انجام شود. در این حالت چنانچه سایتی برای موقعیت مکانی خاصی سئو شده باشد برای افرادی که از آن مکان در گوگل به جستجو می‌پردازند و البته GPS دستگاهشان نیز روشن است در جایگاه بالاتری نمایش داده خواهد شد. ۱.‌ ۹۶٪ افراد اطلاعات کسب‌وکارهای محلی را از اینترنت به دست می‌آورند. اگر حضور آنلاین قوی نداشته باشید، بخش بزرگی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید.۲.‌ ۸۰٪ از جستجوهای محلی به تبدیل (خرید یا اقدام مشابه) منجر می‌شوند. این نشان می‌دهد که داشتن استراتژی لوکال سئو چقدر می‌تواند برای رشد کسب‌وکار شما مؤثر باشد.۳.‌ ۶۲٪ از مشتریان کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند را نادیده می‌گیرند.

یکی از استراتژی‌های مهم دیگر، ایجاد صفحات فرود خاص برای هر مکان است. این صفحات به شما کمک می‌کنند تا پیشنهادات و محتوای مرتبط با هر منطقه را به کاربران نمایش دهید و نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. Andrew Hagni  از  Byers Creativeباور دارد که سئو یک سایت برای موتورهای جستجو از ایجاد محتوا و سئو داخلی شروع می شوند. یکی از مزایای اولیه سئوی محلی این است که به مشاغل محلی اجازه می‌دهد تا با شرکت‌های بزرگ‌تر و در سطح کشوری و حتی بین‌المللی برای جذب مشتریان اطراف خود رقابت کنند. کسب‌وکارهای کوچک با تمرکز بر سئو محلی، می‌توانند مشتریان بیشتری را به مکان کسب‌وکار خود جذب کنند. قطعه غنی یا Rich Snippet به نمایش یک نتیجه محدود و ساختارمند در نتایج جستجوی گوگل اطلاق می‌شه که شامل اطلاعات تا حدودی واضح و مرتبط با محتوای یک صفحه وب می‌شه.

این روش بهینه سازی موتورهای جستجو، مناسب مشاغلی است که به دنبال مشتریان در یک شهر، منطقه یا محله هستند. کسب‌و کارهایی که ماهیتی فیزیکی ندارند و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند، نیازی به سئوی محلی ندارند. به عبارتی، لوکال سئو به خدمات فیزیکی در یک موقعیت مکانی خاص مربوط می‌شود. استفاده از سئو محلی شامل بهینه‌سازی وب‌سایت برای کلمات کلیدی محلی، ایجاد و مدیریت پروفایل‌های کسب‌وکار در پلتفرم‌هایی مانند Google Business Profile و کسب نظرات مشتریان یا همان Review گوگل می‌شود. همچنین، وجود اطلاعات دقیق مانند آدرس، شماره تماس، و ساعات کاری در سایت و سایر پلتفرم‌ها، به گوگل کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را بهتر شناسایی کرده و در نتایج محلی نمایش دهد.

برخلاف بک لینک، نقل قول ها نیازی به پیوند ندارند و حتی اگر وجود داشته باشد، پیوند nofollow است. با استفاده از چک لیست لوکال سئو، در مورد طیف وسیعی از وظایف مورد نیاز برای بهبود سئو محلی خود اطلاعات کسب خواهید کرد، که به شما کمک می کند زمان و تلاش خود را متناسب با آن برنامه ریزی کنید. این اطمینان می دهد که تلاش های شما حداکثر تأثیر را برای تجارت شما خواهند داشت. در حالی که تمرکز سئو محلی بر روی مناطق جغرافیایی و محلی مشخصی برای جستجو کننده‌های خاصی است، سئو عادی بر روی بهبود رتبه و نمایش سایت در مقیاس جهانی تمرکز دارد. باید بدانید مشتریان شما از کدام منطقه جغرافیایی هستند و سپس بر اساس آن استراتژی های سئو محلی را انجام دهید.

برای مثال، شما می‌توانید با همکاری با سایر کسب‌وکارهای محلی، وبلاگ‌نویسان محلی و رسانه‌های محلی، لینک‌هایی باکیفیت از آن‌ها دریافت کنید. شما می‌توانید علاوه بر گوگل مپ، در سایر دایرکتوری‌های محلی مانند Yelp، Bing Places و Foursquare هم پروفایل کسب و کار خود را ایجاد کنید. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما در همه این پروفایل‌ها یکسان هستند. هرچه بیشتر و بیشتر مشاغل به بازار آنلاین می روند، کسب قدرت در رقابت بیش از هر زمان دیگری مهم می شود. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم دائماً درمورد نتایج خود تحقیق کنید، آزمایش کنید و نتایج خود را بهبود ببخشید و امیدواریم که چک لیست سئو محلی بتواند به شما در ارتقا موقعیت کمک کند. در سئو محلی نیز، مثل سئو معمولی، باید به فکر تولید محتوای جدید، به‌روزرسانی محتوا و دریافت بک لینک (Backlink) باشید.

با تمرکز بر سئو گوگل مپ، کسب ‌و کارها می ‌توانند اعتبار خود را افزایش داده و در نتایج محلی، جایگاه بالاتری کسب کنند. این بهینه ‌سازی شامل مجموعه اقداماتی از تکمیل پروفایل در Google My Business گرفته تا مدیریت نظرات مشتریان و استفاده از کلمات کلیدی محلی است که در نهایت به رشد کسب‌ و کار کمک می‌ کند. سئو محلی یا به انگلیسی Local SEO به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای محتوا و وب‌سایت‌ها به منظور جذب مخاطبین محلی است. این فرآیند به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کنه تا وب‌سایت‌ها و محتوای اونها در نتایج جستجوی محلی برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارشون نمایش داده بشه. تا به این‌جا، با سئو محلی یا لوکال سئو آشنا شدید و به اهمیت آن پی بردید.

اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) دارد و در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود. اگر اطلاعات ثبت شده در نمایه کسب و کار Google شما تغییر کرد، لطفاً فوراً آن را اصلاح کنید. از سوی دیگر، در مورد سئوی محلی، اساساً سه کار وجود دارد که پس از ثبت حساب کاربری در پروفایل تجاری گوگل باید انجام دهید. هنگامی که شما بر اساس نام شرکت، نام مرکز، نام فروشگاه و غیره جستجو می کنید، یک پانل دانش نمای کلی از کسب و کار شما را در صفحه نتایج جستجو نشان می دهد. به عبارت دیگر، با تمرکز بر سئوی محلی، این امکان وجود دارد که اطلاعات فروشگاه شما در بالای سایت های پرتال بزرگ نمایش داده شود. برای بهبود اعتبار وب سایت خود، بک لینک های محلی با کیفیت بالا بسازید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری